субота, 30. мај 2015.
петак, 29. мај 2015.
четвртак, 28. мај 2015.
DRUGI PIŠU (6) - UPUTSTVO ZA SARADNJU U "NOVOSTI ENIGMI"
Миодраг Тошић
ОПШТЕ УПУТСТВО ЗА САРАДЊУ У «НОВОСТИ ЕНИГМИ»
Драге колеге,
Прошло је више од годину дана како сам преузео уређивање «Новости енигме», па можемо да анализирамо тај период. Као прво тежим да буде што више, како аутора, тако и енигматских врста и подврста. Још увек нисам задовољан, нарочито не приказом појединих, посебно тзв. «ситних» радова. Кад смо већ код ситних радова о томе који ће када да иду одлучују у редакцији на лицу места према расположивом простору. Број склапам од радова које сам добио и гледам да буде што мање мојих. О другим стварима критике и сугестије препуштам вама.
Желим овом приликом још једанпит да вам скренем пажњу на то како да припремате и шаљете рукописе, јер радове који нису прегледни и читки, убудуће, стављаћу на страну и чекаће дан када будем имао времена и живаца да се са њима бакћем. Онај ко шаље некоректно припремљене радове, прво не цени мене, а ни часопис у којем жели да сарађује. Због таквих сарадника чије радове морам, не само да прегледам, него и да препишем у нову мрежу, а потом да поново прекуцавам питања, губим силно време. Размишљања у стилу: ма Тошке ће то час посла, неће имати прођу. Било би то тако да је у питању само пар аутора, али када 80% радова морам да обрађујем на тај начин, та филозофија «о час посла» доводи до тога да свакодневно проведем 8 – 10 сати радећи непотребне ствари. Немојте да се понашате као звезде и да мислите да сте ви једини сарадник чије радове треба третирати. Имам само неколико сарадника, мислим на укрштеничаре, код којих, евентуално, поправим неку словну грешку или променим опис да би све стало у одређени простор.
Да не би било «нико нам није рекао» поново ћу да објасним технику припреме радова. «СИТНЕ» ЗАГОНЕТКЕ слати на А5 формату, сваки рад посебно. Прво ставити назив загонетке (ребус, анаграм, индирект итд.), а у загради потребне бројеве. Испод тога асоцијативни наслов, па испод тога, крупније, поставку загонетке. У следећем реду, десно, потпис аутора. Онда одвојити неколико редова, па написати РЕШЕЊЕ, двотачка, па текст одгонетке.
Ако је реч о НОВИТЕТУ, или мање фреквентној загонеци, дати кратко упутство за решаваче. За нову ствар поднасловом нагласите да је новитет.
За КЛАСИЧНУ УКРШТЕНИЦУ, ако је тематска, пожељан је наслов. Испод куцати великим словима ВОДОРАВНО, па двотачка, па размак, па број иза којег ставити тачку. После тога иде размак, па питање које почиње великим словом. Ако у реду има више појмова, после првог питања направите размак, па цртицу, па размак, па ново питање које такође почиње великим словом. На крају иза питања ставити зарез, па размак, па нови број . . . Направите већи проред између редова. Мрежа укрштенице са јасно уцртаним црним пољима и читко, понављам читко, уписаним словима састава даје се на посебном папиру. Решење куцати малим словима и иза сваког појма ставити зарез, па размак.
СКАНДИНАВКА. На А5 формату мрежа у којој су описна поља обројчана, а слова састава читко уписана. На другом листу А4 дајете описе и то на следећи начин: број, тачка, размак, питање. У пољима која имају описе и за водоравни и за усправни појам, питања су одвојена тако да после првог направите два размака, па коса црта, па два размака, па друго питање. Решење се даје идентично као и код класичних укрштеница.
Сама питања за класичне укрштенице и скандинавке се разликују. У класичној пишете: ознака за ампер, симбол азота, име глумца, нпр. Депа, а у скандинавци само: ампер, азот, глумац Деп. За радове код којих постоји нека графичка цака, потребно је приложити и празан лик (без уписаног текста у мрежи), са јасно приказаном особеношћу.
Код ОСМОСМЕРКЕ обавезно дати два лика, од којих је један прегледно решен.
Молим вас да се придржавате ових упутстава.
И још једанпут да поновим радови чија је просечна дужина речи испод 4,5 нису за објављивање. Такође за мање познате појмове обавезно навести и извор.
И на крају желим још нешто да замолим све сараднике «Новости енигме».
Уздржите се од некоректних и тенденциозних дискусија по разноразним блоговима на друштвеној мрежи. Расправљати се може и без «пљувања» неистомишљеника. Не омаловажавајте колеге, нарочити не старије или оне који су покојни. Они који су умислили да су енигматске «громаде» и да могу слободно да вређају колеге, могу да забораве на сарадњу у «Новости енигми». Својим бахатим примитивизмом сами су себе елиминисали. Такви сарадници ми нису потребни, јер не желим да њихова имена руше углед «Новости енигме».
Молим вас да све ово пренесете и одсутним колегама са којима сте у контакту.
TEKST OBJAVLJEN U "VESNIKU" BR.42, jun 2015.
ОПШТЕ УПУТСТВО ЗА САРАДЊУ У «НОВОСТИ ЕНИГМИ»
Драге колеге,
Прошло је више од годину дана како сам преузео уређивање «Новости енигме», па можемо да анализирамо тај период. Као прво тежим да буде што више, како аутора, тако и енигматских врста и подврста. Још увек нисам задовољан, нарочито не приказом појединих, посебно тзв. «ситних» радова. Кад смо већ код ситних радова о томе који ће када да иду одлучују у редакцији на лицу места према расположивом простору. Број склапам од радова које сам добио и гледам да буде што мање мојих. О другим стварима критике и сугестије препуштам вама.
Желим овом приликом још једанпит да вам скренем пажњу на то како да припремате и шаљете рукописе, јер радове који нису прегледни и читки, убудуће, стављаћу на страну и чекаће дан када будем имао времена и живаца да се са њима бакћем. Онај ко шаље некоректно припремљене радове, прво не цени мене, а ни часопис у којем жели да сарађује. Због таквих сарадника чије радове морам, не само да прегледам, него и да препишем у нову мрежу, а потом да поново прекуцавам питања, губим силно време. Размишљања у стилу: ма Тошке ће то час посла, неће имати прођу. Било би то тако да је у питању само пар аутора, али када 80% радова морам да обрађујем на тај начин, та филозофија «о час посла» доводи до тога да свакодневно проведем 8 – 10 сати радећи непотребне ствари. Немојте да се понашате као звезде и да мислите да сте ви једини сарадник чије радове треба третирати. Имам само неколико сарадника, мислим на укрштеничаре, код којих, евентуално, поправим неку словну грешку или променим опис да би све стало у одређени простор.
Да не би било «нико нам није рекао» поново ћу да објасним технику припреме радова. «СИТНЕ» ЗАГОНЕТКЕ слати на А5 формату, сваки рад посебно. Прво ставити назив загонетке (ребус, анаграм, индирект итд.), а у загради потребне бројеве. Испод тога асоцијативни наслов, па испод тога, крупније, поставку загонетке. У следећем реду, десно, потпис аутора. Онда одвојити неколико редова, па написати РЕШЕЊЕ, двотачка, па текст одгонетке.
Ако је реч о НОВИТЕТУ, или мање фреквентној загонеци, дати кратко упутство за решаваче. За нову ствар поднасловом нагласите да је новитет.
За КЛАСИЧНУ УКРШТЕНИЦУ, ако је тематска, пожељан је наслов. Испод куцати великим словима ВОДОРАВНО, па двотачка, па размак, па број иза којег ставити тачку. После тога иде размак, па питање које почиње великим словом. Ако у реду има више појмова, после првог питања направите размак, па цртицу, па размак, па ново питање које такође почиње великим словом. На крају иза питања ставити зарез, па размак, па нови број . . . Направите већи проред између редова. Мрежа укрштенице са јасно уцртаним црним пољима и читко, понављам читко, уписаним словима састава даје се на посебном папиру. Решење куцати малим словима и иза сваког појма ставити зарез, па размак.
СКАНДИНАВКА. На А5 формату мрежа у којој су описна поља обројчана, а слова састава читко уписана. На другом листу А4 дајете описе и то на следећи начин: број, тачка, размак, питање. У пољима која имају описе и за водоравни и за усправни појам, питања су одвојена тако да после првог направите два размака, па коса црта, па два размака, па друго питање. Решење се даје идентично као и код класичних укрштеница.
Сама питања за класичне укрштенице и скандинавке се разликују. У класичној пишете: ознака за ампер, симбол азота, име глумца, нпр. Депа, а у скандинавци само: ампер, азот, глумац Деп. За радове код којих постоји нека графичка цака, потребно је приложити и празан лик (без уписаног текста у мрежи), са јасно приказаном особеношћу.
Код ОСМОСМЕРКЕ обавезно дати два лика, од којих је један прегледно решен.
Молим вас да се придржавате ових упутстава.
И још једанпут да поновим радови чија је просечна дужина речи испод 4,5 нису за објављивање. Такође за мање познате појмове обавезно навести и извор.
И на крају желим још нешто да замолим све сараднике «Новости енигме».
Уздржите се од некоректних и тенденциозних дискусија по разноразним блоговима на друштвеној мрежи. Расправљати се може и без «пљувања» неистомишљеника. Не омаловажавајте колеге, нарочити не старије или оне који су покојни. Они који су умислили да су енигматске «громаде» и да могу слободно да вређају колеге, могу да забораве на сарадњу у «Новости енигми». Својим бахатим примитивизмом сами су себе елиминисали. Такви сарадници ми нису потребни, јер не желим да њихова имена руше углед «Новости енигме».
Молим вас да све ово пренесете и одсутним колегама са којима сте у контакту.
TEKST OBJAVLJEN U "VESNIKU" BR.42, jun 2015.
понедељак, 25. мај 2015.
субота, 23. мај 2015.
уторак, 19. мај 2015.
понедељак, 18. мај 2015.
недеља, 17. мај 2015.
субота, 16. мај 2015.
петак, 15. мај 2015.
четвртак, 14. мај 2015.
уторак, 12. мај 2015.
понедељак, 11. мај 2015.
субота, 9. мај 2015.
MAJSTORSKE BELINE (29)
Autor: Mile Janković
U ovoj belini vidimo naizmenično ređanje dva samoglasnika i dva suglasnika na trećoj i četvrtoj poziciji u belini.
U ovoj belini vidimo naizmenično ređanje dva samoglasnika i dva suglasnika na trećoj i četvrtoj poziciji u belini.
Prethodno je prikazana ovakva belina sa suglasnicima i samoglasnicima na poziciji 2-3 OVDE.
петак, 8. мај 2015.
понедељак, 4. мај 2015.
недеља, 3. мај 2015.
Пријавите се на:
Постови (Atom)