субота, 23. март 2013.

Otvoreno pismo predsedniku ESS-a Miloradu Živaniću!!


 Poštovani gosp. Živaniću, nisam imao nameru da komentarišem izbor predsednika ESS-a, ali pošto ste me pomenuli u prepiski na blogu Enigmoteka moram da Vam odgovorim. Mogu ja da popijem koliko god hoću piva (a ovih dana kažu da je pivo mnogo zdravije od mleka), i to me ne može sprečiti da shvatim Vaše namere, koje su dobre samo za Vas lično. 
    Pošto mnogi od enigmata ne znaju koja je procedura oko isplate honorara pokušaću da objasnim kako to izgleda. Koliko sam čuo, redakcija "Alo" plaća 10.000 dinara po jednom broju "Razbibrige". Ukoliko se isplata vrši fizičkom licu koje je zaposleno, porez koji se plaća je 39%, a ukoliko nije zaposleno porez je 58%, što u ovom slučaju znači da redakcija "Alo" plaća ukupno 10.000 honorar + 3.900 porez = 13.900 dinara (to se zove Bruto honorar). Naravno, honorar se uplaćuje na Živanićev račun, koji na taj način prihoduje 520.000 dinara godišnje. Bez obzira što on taj novac isplaćuje svojim saradnicima i jedan deo sebi, on ima još jednu dodatnu korist. Sav uplaćen honorar od 520.000 dinara ulazi mu u prosek kada bude odlazio u penziju, što znači da mu se plata uvećava za 43.333 dinara mesečno. Rečeno prostim jezikom, imaće veću penziju, i zato mu je bitno da uplate idu na njegov račun.
      Koje su prednosti uplate na račun ESS-a?
      Kada bi uplata išla na račun ESS-a, tada bi "Alo" dobio fakturu u iznosu od 13.900 dinara po jednom broju, bez obračunatog PDV-a, jer savez nije obveznik PDV-a, i imao bi obavezu da uplati samo fakturu, a porez ne bi plaćao, što znači da bi redakcija "Alo" plaćala isti iznos, bilo da plaća fizičkom licu + porez ili da plaća po fakturi ESS-u. Tako da priča da oni neće da plaćaju na račun ESS-a, već fizičkom licu, pada u vodu jer je njima apsolutno svejedno kome uplaćuju kada je iznos isti. Kada sam svojevremeno ugovarao saradnju sa dnevnim listovima "Dnevnik" i bivšim "Press"-om, insistirali su da plaćanje bude preko fakture, tako da i danas "Dnevnik" mi plaća na račun.
       Da nastavimo dalje, ukoliko bi honorar bio uplaćen na račun ESS-a, to znači da bi ESS dobio 52 puta 13.900 dinara za godinu dana, što iznosi 722.800 dinara. Naravno ESS bi sada mogao da isplati honorare, tako što bi saradnicima isplatio 520.000 dinara, a porez 202.800 dinara, tako da saradnici ne bi bili uskrćeni za neki deo honorara, već bi dobili isti iznos. Naravno da se novac (barem jedan deo) može podići i na razne druge načine, a da se ne plati porez, npr. dnevnice, gorivo, korišćenje privatnog vozila, stipendije, reprezentacija, poštanske usluge, organizacija takmičenja i isplate nagrada, štampanje knjiga, plaćanje hotelskih usluga na susretima enigmata, itd.
      Unapred se izvinjavam ukoliko sam pogrešio oko visine honorara za "Alo razbibrigu" (možda je 8, 9, ili više hiljada), ali suština je ista. samo sa drugim iznosima.    
       Na prošloj Svečanoj skupštini ESS-a održanoj prošle godine, tadašnji predsednik Miroslav Lazarević je rekao kako sam ja kada sam bio predsednik ESS-a, uzeo od enigmata po 4 ukrštenice, objavio u mojim časopisima i honorar dao ESS-u, i kako je to ništa. Sada ja Vas pozivam, kada je to ništa, da i Vi to uradite sada, uzmite enigmatske radove od svih enigmata, objavite u "Alo razbibrizi" i ceo honorar dajte ESS-u. Zaboravio je Lazarević da kaže, kada je ESS radio priloge za "Reška" i "Vijugu", da je jedino EK "Piramida" dala ceo iznos honorara od izrade jednog ( i jedinog) broja "Reška" u iznosu od 24.000 dinara ESS-u. I ni jednog se trenutka nisam pokajao što sam dao honorar ESS-u, jer ja nisam bio član ESS-a da bih imao neku korist, već isključivo što sam ljubitelj enigmatike.
       Posebna je priča ne davanja svim enigmata da sarađuju u "Alo razbibrizi", po Vama samo ste Vas nekoliko (Bovan, Banović, Tošić, A. Janković....) sposobni to da radi, pa šta će onda ostali u savezu ako su nesposobni (po vama). Vaša (ne)sposobnost uređivanja "Alo razbibrige" biće od sutra na mom skeneru, svaki broj ću da izrešavam i slaću ih redovno glavnom i odgovornom uredniku, sa svim vašim biserima tipa "Vesna Perun" (Bovanova skandinavka), "elimanator" (Banović), nerešivim piramida (Aco Janković), glupim osmosmerkama i dr. 
       Smeta Vam što sam organizovao "Prvenstvo Srbije u enigmatici", pa što ga niste Vi organizovali? Organizujete neke konkurse u sastavljanju anagrama, a nagrada je objavljivanje imena autora na Vašeg sajtu, pa sjajno. Sada najavljujete konkurs u sastavljanju ukrštenica, i tu će nagrada biti "ništa". I to su Vaši uspesi, uspeli ste da pozatvarate skoro sve enigmatske klubove u Srbiji, da ste svakom klubu dali da uradi samo jedan broj "Alo razbibrige" u toku godine klubovi bi imali da plate knjigovođu za završni račun i ne bi bili ugašeni. Ugašeni su Bor, Valjevo, Niš, Požarevac, Loznica, EK Beograd, ostali su u ESS-u samo 3 kluba "Vuk Karadžić", Nova Zagonetka i "Đorđe Natošević", a EK "Piramida" je napustila savez. Ne bi me iznenadilo da još neko napusti ESS. Sve uspeh do uspeha.
U takvom ESS, gde svi klubovi i članovi nisu ravnopravni, ja ne želim da budem bez obzira ko je predsednik. 

PS. ni jedan komentar neće biti izbrisan bez obzira kakav je, jer po meni svako ima pravo da iznese svoje mišljenje bez obzira kakvo je ono.

                       Mile Janković

15 коментара:

Slavko Bovan је рекао...

Evo prvi komentar (neće biti bilo kakav).
Pismo nije upućeno meni, ali pominjem se u dvije rečenice.

Znam ja DOBRO da se u mojim (ili da seI U MOJIM) ukrštenicama pojave greške. Naravno, nikada za to nema opravdanja. Ako je samo JEDNA Vesna moj biser, ja ću biti veseo. Ako ti treba materijala, poslaću ti i sam šta sam naknadno ulovio. Bilo je (i biće) raznih previda koji me uvijek sekiraju, ali šta ću, štampano...

Tješi me samo činjenica da sam PONEKAD uradio i ponešto šta valja.

Prije nego što počneš skeniranje mojih skandinavki, ne bi bilo loše da se zapitaš da li si sasvim siguran da u tvojim skandinavkama nema grešaka?

Pozdrav

Миле Јанковић је рекао...

Pogrešno si razumeo, ja neću proveravati tvoje enigmatske radove koje objavljuješ u drugim enigmatskim i neenigmatskim časopisima, jer me oni ne interesuju, već samo "Alo razbibrigu". A što se tiče mojih skandinavki slobodno traži greške, pa mi ih ukaži ako ih nađeš. Nema nikakvih problema.

Миле Јанковић је рекао...

Za Slavka,
Voleo bih da si prokomentarisao i ostale delove teksta, pa da kažeš da li je tako ili možda drugačije.

Slavko Bovan је рекао...

Čekam da kažu oni koje si prozbao (nisam učestvovao u dogovorima).

Jedino mogu prokomentarisati moj angažman (u jednom broju jedna a u drugom dvije skandinavke, i tako ukrug sa Banovićem). Ovdje govorimo o skandinavkama kojih je 3 u listu, ali ima dosta toga što rade drugi.
Ako sam dobro shvatio Živanića (a jasam) on je probao da angažuje još neke kolege sa zahtjevom da ispoštuju rokove pa se malo opekao. Trebalo ih je cimati svaki čas i moliti, a onda se okrenuo oprobanom receptu - naruči od onoga koji će sigurno uraditi u zadatanom roku.
Svi urednici rade isto (ili treba da rade isto). Sjećam se da je i u Orbisu bilo isto. Skandinavke su naručivane od Ejuba, Vojina i (eventualno Emira)

Slavko Bovan је рекао...

Što se tiče plaćanja i načina plaćanja, veze nemam kako je to dogovarano (da li preko Zagonetke, ESS-a ili ličnih kontakata). Bili smo na istom mjestu kada je Miroslav kazao da su oni (Alo) tako tražili i da je on (Miroslav) dao predlog da ide Živaniću.

Quizmaster је рекао...

U, da, vi ste enigmati profesionalci koji poštuju sve u roku, ostali nisu sposobni za tako nešto jer to je jako zahtevno da se pripremi... Pričaj nekom drugom te budalaštine. Nas koji imamo barem gram mozga više interesuje da prokomentarišeš da li je normalno što se novac uplaćuje na račun Živanića (čime se nanosi šteta savezu) i da li je u redu to što članovi ESS nisu u ravnopravnom položaju. Naravno, ti jako dobro znaš odgovore na ta pitanja, ali ne možeš da ih kažeš jer bi onda morao da se zameriš svojim poslodavcima. Predstavljaš se po celom internetu kao nekakav kolega i beskompromisni borac za enigmatiku, a kad Mile napiše kako je zahvaljujući rukovodstvu ESS ceo savez spao na tri kluba, tu onda nemaš komentar.

Миле Јанковић је рекао...

U međuvremenu dok sam pisao Otvoreno pismo Miloradu Živaniću desile su se neke okolnosti koje nisam znao.
Jutros sam kupio "Alo", i u impresumu "Alo razbibrige" više ne stoji da uređuje ESS, već da enigmatski dodatak uređuje Milorad Živanić. Ova okolnost menja stvari iz korena, sada Živanić može da objavljuje enigmatske radove kome hoće, da dobija honorar na svoj račun, jednom rečju ESS nema nikakvu nadležnost nad tim poslom.
Ostaje moralnost ovakvog postupka Živanića, ugovara posao za ESS, pa ga posle uzima za sebe lično.
Gospodine Živaniću, da imate i malo morala dali bi ostavku na mesto predsednika ESS-a, i napustili savez. Postigli ste svoj cilj, dobili ste tezbu preko ESS-a, eno Vam "Alo razbibriga", zarađujte pare, neće ESS propasti zbog jednog posla (a i do sada nije ima neku korist od "Alo razbibrige"). Prepusti mesto predsednika Željku Dimović, i pusti poštene enigmate da se druže u ESS-a, situacija u ESS-a će biti mnoga lepša bez tebe.
Pokazao si svoje pravo lice, došao si u ESS samo da bi dobio neku tezgu, to jest iz čiste koristi.

Slavko Bovan је рекао...

Šta si se mene svezao? Zar mi nisi lijepo napisao: "...koristim priliku da te pošaljem u kurac, a ti radi šta hoćeš?"

Sada te posljednji put molim da mi se ne obraćaš tim tonom.
Ja nemam kome da se pravdam, a posebno ne tebi.

Što se tiče ESS-a, koliko znam ti nisi član, već si član SZS-a pa možeš napisati nekoliko riječi o mnogobrojnom članstvu te asocijacije.

Ti koji imaš gram mozga (tvoj citat) trebalo bi da znaš na koju adresu treba da se obratiš umjesto što svoje frustracije istresaš na mene.

Quizmaster је рекао...

U mom odgovoru na tvoj poslednji mejl takođe sam ti napisao i "Vidim li slučajno na internetu da pišeš nešto afirmativno o novom i starom predsedniku ESS ili nešto drugo što mi se ne svidi, nastavak sledi". Nisi valjda zaista mislio da ću ti dozvoliti da izbor novog predsednika ESS javnosti predstavljaš kao nešto što je dobro po enigmatiku?

Ako hoćeš da ozbiljno učestvuješ u nekoj forumskoj diskusiji onda bi trebalo da se držiš teme umesto što pokušavaš da je razvodnjiš. Međutim, ti to ne možeš da uradiš jer si u nezgodnoj poziciji - ne smeš javno priznati da je Mile Janković u pravu (jer bi se time zamerio Živaniću), a ne smeš takođe da direktno negiraš iznete tvrdnje o štetnim procesima i neravnopravnom položaju članova ESS (jer onda bi te osim mene prozivali i drugi enigmati). Slika i prilika kolege i beskompromisnog borca za enigmatiku.

To što sam ja član SZS ne znači da ne mogu istovremeno da budem član i starije enigmatske asocijacije. Možda nisam dobro informisan i ne znam da je dolaskom novog predsednika ESS doneta takva odredba, pa sam sada i zvanično persona non grata? Čak i to bilo bi poštenije od raznih podmuklih poteza i nepravdi koje su mi nanošene prethodnih godina.

Posebno je bezveze što si, kontrirajući iznetoj činjenici da je zbog prethodnog rukovodstva ESS spao na samo tri kluba, spomenuo skromnu brojnost članova SZS. Naime, tih naših 15-20 članova uradilo je za srpsku enigmatsku, logičku i kvizašku scenu više od celog ESS. Ne samo što smo uveli Srbiju u World Puzzle Federation i osvajali medalje po svetskim prvenstvima, nego je prethodnih godina kroz naša vrhunska takmičenja prodefilovalo barem 300 različitih ljudi iz zemlje i inostranstva. Recimo, na šampionatima Srbije za anagramiste učestvovalo je oko 120 ljudi. Samo na jednom sudoku prvenstvu Srbije bilo je 53 takmičara, na jednoj Mondoslagalici 56 ljubitelja kvizova, na prvenstvima Srbije u optimizacijama takmičili su se ljudi iz petnaestak zemalja, itd. Oduvek smo okupljali mlade i talentovane ljude i bili na ponos našoj državi (što se ne bi moglo reći i za ESS, naročito onaj prvi deo rečenice).

Slavko Bovan је рекао...

Možeš li sledeći put, kada obećaš da nećeš pisati po enigmatskim forumima, da pišeš malo kraće. Nemam živaca sve čitati.

Ja samo kažem da mene pustiš na miru.
Imaš još ljudi koje do mile volje možeš da gnjaviš (ili sam ti ja nešto specijalno trn u oku?)

Po pravilu lupetaš.
a. Da li je izbor Živanića dobro za enigmatiku, pokazaće vrijeme. Ja to nisam tvrdio, ali ako si toliko glup ili zaslijepljen mržnjom ponoviću - Ja sam glasao za Željka (iako sam i jednom i drugom u oči kazao da nisu dovoljno ozbiljni za tu funkciju)

b. Da li je dobro što honorar ide Živaniću na račun? Po mom mišljenju nije, ali ako si toliko glup ili zaslijepljen mržnjom ponoviću - Nisam bio prilikom ugovaranja i ne znam ko je šta ugovarao, da li kao privatni aranžman, kao Zagonetka ili kao ESS. Pitaj njih (Živanića, Lazarevića ili "Alo").

c. Živanić mi nije poslodavac, ali što se mene tiče, s njim sasvim korektno sarađujem, kao uostalom i sa više drugih kolega. Ako si toliko glup ili zaslijepljen mržnjom ponoviću - Kada kažem da radim na vrijeme, ne tvrdim da nema još dosta kolega koji rade isto tako dobro i profesionalno, ali ima i ...hm...drugačijih.

d. Da li u Srbiji izlazi i jedan drugi list osim tog lista koji se zove "Alo"? Da li igdje iko išta objavljuje? Ko radi te silne dnevne listove? Ja ne radim. Svi se pravite blesavi a najveći problem je što nekakav SB radi 6 skandinavki mjesečno, koje mu neko naručuje. Evo šta ja radim u vascijeloj Srbiji: Politikin zabavnik dvije strane radim 19 godina, TV Revija skandinavka petkom (već 6-7 godina), Kikindske (skandinavka), Kikindske novine jedna strana (valjda nisam nešto zaboravio) i "Alo".
Ukratko skini mi se s grbače i ti koji kukaš da nemaš gdje da radiš i ostali koji rade, a malo im.

e. Ozbiljno mi idu na živce tvoje izjave "piškiću-kakiću". Prvo kažeš da nećeš biti član ESS, a kada ti ja to kažeš odjednom hoćeš da budeš član. Odluči se, da li napuštaš enigmatiku ili ćeš i dalje da nas koji nismo genijalci kao ti, povremeno maltretiraš? Meni je svejedno, ali brate mili, prikači se nekom drugom.

f. Nemam više volje odgovarati (nisam tvoju poruku detaljno pročitao) ali to što ćeš mi ti zabranjivati o kome ću pisati afirmativno, možeš slobodno iskoristiti "onu rečenicu" iz tvog pisma meni.

Slavko Bovan је рекао...

Dobra ti je ova Miletova ideja da se iznose razna (kako reče ma kakva bila) mišnjenja. Vidim da je veliko interesovanje komentarora.
Ispada da je ovo prostor za moje pravdanje ZAŠTO radim i Zoranovo provociranje da kažem ono što sam 10000001 kazao.
Drugi (prozvani i neprozvani) mudro ćute

Moja sugestija. Mile kada si već gazda - izdavač novina, a Zoran je nezaposleni genije, možeš ga uposliti. Treba da kreativno iskoristi energiju ne bi li malo stišao bijes. Svima će biti lakše.

Napisao bih ti da je promjena u impresumu od prije 3-4 broja (možda i ranije, ne znam tačno), ali ne smijem jer genije može da shvati da je to afirmativno pisanje o starom i novom predsjedniku ESS-a (Ne znam možda je to nekakav njihov dogovor?!)

Quizmaster је рекао...

Uh, ko mi kaže da lupetam... Ti to radiš kao "maksim" po diviziji, već duže vremena.

a) Kao što sam lepo objasnio, nema razloga da enigmati uopšte daju vremena Živaniću. Neko ko duže vreme nanosi štetu Enigmatskom savezu Srbije nije ni trebalo da dobije mandat za predsednika. The time is now - neka aktuelni predsednik, koji privatizuje ESS za svoje potrebe, pod hitno obavi tražene promene. U suprotnom, ukoliko će zbog lične koristi i dalje da radi na štetu saveza, onda neka zadrži tu tezgu, podnese ostavku i prepusti mesto predsednika Dimoviću.

b) Sve je apsolutno jasno i objašnjeno je u otvorenom pismu Mileta Jankovića. Ako nemaš šta da argumentovano izjaviš po tom pitanju, već samo spinuješ temu i širiš je u nekim nebitnim pravcima, onda nije ni trebalo da se javljaš i blamiraš. Da si ti nešto zaista iskreno glasao za Dimovića onda bi sada podržao zahtev da aktuelni predsednik podnese ostavku.

c) Poslodavci su osobe koje te angažuju za određeni posao, makar to bilo i honorarno. Možda to tebi ne deluje lepo i zvuči ti kao da si nečiji sluga, ali za takav status si zaslužan sam svojom podrškom koju si iskazivao pomenutim ljudima iz rukovodstva ESS, a čije štetno delovanje se vidi iz sadašnje situacije u kojoj je savez.

d) To što pričaš nije tema ove diskusije, stoga nemoj po hiljaditi put da spinuješ. Drži se bolje lista "Alo" i činjenice da se novčana sredstva ne slivaju na račun Enigmatskog saveza Srbije. Privatne tezge su privatne tezge i ne zanima nas gde sve radite Živanić, ti i kompanija, ali nešto što je ugovoreno u ime ESS treba da ravnopravno bude ponuđeno svim članovima saveza.

e) Ne vidim zbog čega bi tebe bolelo dupe kakav će biti moj angažman u enigmatici? Odluke koje sam doneo uveliko se primenjuju, što ne znači da zbog toga nemam pravo da komentarišem zbivanja u ESS. Ako bi se situacija u savezu promenila na bolje vrlo rado bih se vratio, bez obzira što bih na tim skupovima morao da gledam tvoju licemernu facu.

f) Naravno da ti ne mogu zabraniti da pišeš gluposti i štetne stvari po domaću enigmatiku, ali ću se takvim stvarima uvek argumentovano suprotstavljati.

Slavko Bovan је рекао...

Nemam šta da kažem.
Sve si u pravu

Slavko Bovan је рекао...

Da, da potvrđujem, u pravu si kao i svaki put do sada.

Quizmaster је рекао...

Nisam uvek u pravu i kad sam suočen sa nekim nepobitnim činjenicama onda priznam da sam pogrešio. Ne pokušavam da diskusiju teram do besvesti kako bih besmislom zamorio diskutante i čitaoce.