петак, 20. јун 2014.

REZULTATI TREĆEG PRVENSTVA SRBIJE U ENIGMATICI 2014. - KLASIČNA UKRŠTENICA 21X14

Rezultati Trećeg prvenstva Srbije u enigmatici za 2014. godinu u kategoriji "Klasična ukrštenica 21x14" su sledeći:

Pristiglo je ukupno 11 ukrštenica od 9 autora.
Imajući u vidu kompleksnost pri ocenjivanju enigmatskih radova, u ovom slučaju sa klasičnim ukrštenicama, vodio sam se sledećim kriterijumima: 
    Uslov da bi se neka ukrštenica uzela u obzir za rangiranje je da sve reči u belini postoje, i da kroz belinu prolazi jedan pojam od 21 slova. 
    Sve ukrštenice koje su predstavljene, su takve i dobijene od autora, i u njima ni jedno jedino slovo nije promenjeno. Ovo je urađeno iz prostog razloga, jer se vrši ocenjivanje nečijeg rada onakvog kakav je i poslat (pa i njegovo rangiranje), a ne njegova modifikacija (raznorazna poboljšanja i ispravke). Zbog ovoga primetiće te neke neispravne reči, duple dvoslove, neke arhaizme koji nisu najpogodniji da se nađu u svakoj kvalitetnoj ukrštenici. 
    Naravno, zbog ovih nedostataka takva ukrštenica je zauzela lošiji plasman.
    Sve ukrštenice koje budu objavljene u našim časopisima biće podložne ispravkama, radi poboljšanja kvaliteta ili veće rešivosti (ovo obično donosi ubacivanje još nekog crnog polja).

     Prvo mesto je zauzela ukrštenica Zorana Radosavljevića sa 4 pojma od 21 slova u belini 7x6, za koju smatram da je bila apsolutno van konkurencije.
     Drugo mesto osvojio je Branislav Nikić, čija ukrštenica sadrži 2 pojma od 21 slova, koja se retko ili skoro nikada ne upotrebljavaju u ukrštenicama, u belini 7x6, sa lepim suglasničko-samoglasničkim grupama.
     Treće mesto je zauzeo Radoja Racanović sa lepom belinom k7x6, sastavljenom na najteže mogućem mestu (gornji levi ugao), sa čak 18 suglasničko-samoglasničkih grupa.
     Dalji raspored ukrštenica je bilo jako teško utvrditi, jer su bukvalno odlučivale nijanse, tako da se unapred izvanjavam ako sam u nečemu pogrešio. I ona ukrštenica koja je na sedmo mestu lako je mogla da bude i četvrta, a isto tako i obrnuto.
Rezultate ostalih disciplina objaviću za desetak dana.

PRVO MESTO - 12 bodova (nagrada 5.000 dinara)

DRUGO MESTO - 10 bodova (nagrada 3.000 dinara)

TREĆE MESTO - 8 bodova (nagrada 2.000 dinara)

ČETVRTO MESTO - 7 bodova (nagrada 1.000 dinara)

PETO MESTO - 6 bodova (nagrada 1.000 dinara)

ŠESTO MESTO - 5 bodova (nagrada 1.000 dinara)

SEDMO MESTO - 4 boda (nagrada 1.000 dinara)

OSMO MESTO - 3 boda

DEVETO MESTO - 2 boda



6 коментара:

Анониман је рекао...

Prva ukrštenica je odlična.

Радоја Рацановић је рекао...

Честитам Зорану на убједљивој побједи!

Анониман је рекао...

Najbolja je od Radoja, skoro sve su reči imenice, sve su reči normalne, samo jedan dvoslovčić i nejednostavna belina... To je putokaz za odlične ukrštene reči!

Бранислав Никић је рекао...

Čestitke Zoranu i Radoju za sjajne ukrštenice. Drago mi je da sam se i ja našao između ovakvih majstora, s obzirom da sam se dosta potrudio da napravim kvalitetnu ukrštenicu bez pomoći kompjutera.
I ostale ukrštenice su bile na visokom nivou, ali je šteta što je odziv sastavljača bio slab.

Quizmaster је рекао...

Hvala na čestitkama!

U prvom momentu kad sam gledao ukrštenice kolega istakao sam da mi se najviše sviđa Banetova, sad bih možda ipak dao prednost Radoji. Ali, dopale su mi se i ukrštenice ostalih takmičara, sem one dve u kojima je za startnu reč odabrano ime političke partije?!

Ako je diskutabilno šta je bolje, u jednu stvar ipak možemo biti sigurni - Mile pri ocenjivanju ne gleda imena i ko su mu prijatelji. Na ranijim takmičenjima sam mislio da imam solidne magične likove i skandinavke, posle sam video da ima i znatno boljih. Kad je već sve tako otvoreno i pošteno (uz obrazloženu odluku sudije), onda mi je neshvatljivo da ima enigmata koji znaju da pametuju, a ne smeju da se potpišu ili da pošalju svoj rad da bude na "rendgenu".

Mandrak је рекао...

Čestitam nagrađenima.

Slažem se da je prvonagrađeni rad van konkurencije u najopštijem smislu. Ko nije pravio nešto slično, ne može tačno da zna koliko je teško uklopiti četiri nivelisana pojma, makar oni bili monotoni, izvući četvrtasta proširenja, a ostati na nivou jednostavnosti i dobre rešivosti.

Ostali radovi su, mislim, tu negde. Nema posebnih iznenađenja, uglavnom liče na svoje autore i priređivače, a čini mi se da neki od njih mogu i bolje. U svakom slučaju, lepo je što će ih Janković makar simbolično sve nagraditi.

Uzgred, ne znam zašto ostali nisu učestvovali, da li se plaše da budu na tom rendgenu ili nemaju baš isti stav o organizaciji kao Zoran, a moji razlozi su vrlo prozaični: s obzirom na sve ranije iznete stavove o organizatoru (od kojih su, doduše, neki bili preterani, a neki ipak nepopravljivi), bilo bi neprincipijelno uzeti učešće. Mene ne motivišu ni sitne pare, ni pehari, ni ime na vrhu tabele, jer sam, u principu, zainteresovan samo za dostizanje nekih ličnih ideala, a da bih znao da li je to što sam uradio dobro ili nije, obično mi nije potrebna komisija.