недеља, 3. јул 2016.

DRUGI PIŠU (12) - Današnje Večernje Novosti

65 godina "Enigme" Novosti


Najtiražniji srpski enigmatski časopis proslavio veliki jubilej na kome bi mu mnogi pozavideli. Članovi redakcije i saradnici trudiće se da i ubuduće obraduju ljubitelje slovnih "zavrzlama"
Članovi i saradnici redakcije

NAJVEĆI "umovi" okupljeni u redakciji "Enigme" Novosti zadaju glavobolje čitaocima, koji se muče da reše njihove ukrštenice i zagonetke, već 65 godina! Stara garda enigmata poručila je na proslavi ovog jubileja u jednom od prestoničkih splavova da će se truditi i ubuduće da ljubitelje slovnih "zavrzlama" obraduje i pomalo "namuči".
Rođendansko slavlje pored reke uz nežne stihove Đorđa Balaševića otvorio je urednik pomenutog izdanja Nebojša Vučinić:
- Kada sam postao urednik "Enigme" pre pet godina mislio sam da neću ostati toliko dugo. Zamolio bih kolege da samo nastave da rade kao i do sada, jer to je dovoljno da naš list održe na vrhu najčitanijih u zemlji i regionu.
Članovi pomenute redakcije sa saradnicima nastavili su da slave nazdravljajući svojoj "kući" i zbijajući šale. Prisećali su se i početnih stadijuma "zaljubljenosti" u izdanje "Novosti".
- Prvi put došao sam za Beograd 1975. godine i imao sam 15 godina - prepričava uspomenu Aleksandar Janković, predsednik Enigmatskog saveza Srbije. - Odmah sam kupio 1.000. broj "Enigme" Novosti i čuvao sam ga do 1990. kada sam ga zbog nesrećnih okolnosti ostavio u Zagrebu. Međutim, na izložbi ove vrste časopisa održanoj 2010. u Kragujevcu, ispričao sam ovo autoru Miroslavu Živkoviću koji mi je onda poklonio isti taj broj iz svoje kolekcije i čuvam ga do danas.
Janković je istakao da su on i njegove kolege "napravljeni" od štofa "Novosti" i "Enigme" i da je barem 90 odsto srpskih enigmata "osnovnu" školu završilo u ovom časopisu.
Urednik "Enigme" Novosti, Nebojša Vučinić (desno)
Časopis nastao 1951. godine, 1981. prešao je u okrilje kompanije "Novosti". I od tada je u vrhu prodaje u odnosu na konkurenciju.
- Najtiražniji smo list enigmatskog sadržaja u Srbiji, a prema indeksu čitanosti spadamo u prvih 11 uključujući sva periodična izdanja - ističe neverovatan podatak urednik Vučinić.
Prisutni su poželeli "Enigmi" da i dalje bude rasadnik najboljih enigmata i zabavlja verne čitaoce kao što su na njenom početku to činili legendarni Simon Racković, Stanislav Železnik i ostali.
Aleksandar Janković i Miroslav Lazarević
ZLATNA PLAKETA
UREDNIK "Enigme" Nebojša Vučinić na proslavi dodelio je nagrade u znak zahvalnosti partnerima za dugogodišnju saradnju. On je po jednu "Zlatnu plaketu" uručio Enigmatskom klubu "Nova zagonetka" i Enigmatskom savezu Srbije za izuzetno angažovanje njihovih članova u radu ovog lista.
Veterani sa svojim omiljenim časopisom
GREŠKE SU MOGUĆE
SLAVNI enigmata Miodrag Tošić opisuje kako iz dana u dan kreira ukrštenice, ali da greška uvek može da se dogodi:
- Rekao mi je sin jednom prilikom: "Miodraže, gde si našao ovu banju u Belgiji, nikad nisam čuo za nju?!", i onda sam shvatio da ona iako se zove Spa i ta reč se često koristi ipak nije opšte poznata i da nije trebalo da je upotrebim.
J. Novaković
PREUZETO SA SAJTA www.novosti.rs

1 коментар:

Миле Јанковић је рекао...

U tekstu su se potkrale neke slovne greške:
- U naslovu piše 66 godina umesto 65
- Godina preuzimanja Enigme nije 1971 već 1981.