четвртак, 29. март 2018.

KRAJ SARADNJE ESS-a i dnevnih novina "ALO"

Dnevne novine ALO su jednostrano prekinule saradnju sa ESS-om od 01.04.2018.
Još će biti objavljene 2 stranice enigmatike sutra u petak 30.03. i jedna strana u subotu 31.03. i tu je kraj saradnje
Alo Razbibriga više neće biti objavljena nijedan broj, zadnji broj koji je uradio ESS objavljen je u nedelju 25.03.2018.
Inače ESS je uspostavio saradnju sa ALO-om 1.10.2015. i saradnja je trajala tačno 30 meseci to jest dve i po godine.
Za to vreme pripremljene su 128 brojeva Alo Razbibrige (od broja 93 do broja 220).
Ostaje još samo da ALO plati saradnju za mesec mart.

16 коментара:

Миле Јанковић је рекао...

Sada gledam na sajtu ALO, gde je Šaban Šaulić došao redakciji u posetu.
Ogroman prostor, mnogo radnika-novinara u redakciji (naravno ovo sve košta), tako da ESS može biti ponosan što je "pomogao" da dnevne novine ALO i dalje izlaze, jer da su nam platili 10-15 hiljada dinara više za naše priloge morali bi da zatvore novine, veliki je to izdatak.

Evo video u redakciji Alo
http://www.alo.rs/saban-otkriva-sta-sprema-za-beogradski-koncert/155280

Luka је рекао...

Mile,

Zahvaljujem ti se što si izbrisao polemiku na tvom blogu, u kojem sam ja indirektno, sa ostalih 80-ak članova EKK-a, od Vašeg uvaženog kolege Živadina nazvan "govnarom". Ja sam nažalost tu polemiku ipak uspio pročitati, a pitam se: Što je razlog brisanja?

Iznošenje lažnih zaključaka Vašeg uvaženog kolege Živadina ili pak njegov ispad u kojem naziva "govnarima" dojučerašnje sučlanove, kao kolateralne žrtve prilikom nedavnog "naprasnog izbacivanja" EKK-a iz članstva ESS-a?

Bilo kako bilo, smatram da smo mi "nedužni" članovi EKK zaslužili barem kolegijalnu ispriku, a nadam se da je kolega Živadim dobio drugarsku kritiku, uz naputke svog budućeg načina javnog ophođenja na tvom blogu.

Pozdrav!

Живадин ЈОВАНОВИЋ је рекао...

Лука, ниси вредан исприке. Лично те нисам прозвао, па не разумем твоју реакцију. Стојим иза онога што сам написао

IlijaO је рекао...

Ako sam u svom, nenadano , ( iako sam se potpisao!) obrisanom ( opravdano?) komentaru bilo kojom riječi narušio kodeks ponašanja ili ophođenja među normalnim svijetom, pogotovo nama , kolegama enigmatima, onda i ja zaslužujem opomenu i kritiku! Ali?
Uvažavam te , Živadine, ali čemu ono "srbomrsci" i " govnari". Ma, iz nijedne moje riječi ili konteksta to nisi mogao "zaključiti",( pročitaj napisano), ja naprosto, nisam takav! Uslijed toga, ipak, dužan si nam ispriku! Što god i kako god ti mislio!

Живадин ЈОВАНОВИЋ је рекао...

Илија, ти слабо "кужиш" неке ствари. Зна се на кога се то односи. Тебе ни било кога ван Србије нисам имао у контексту, па зато сматрам да не треба да вам се извињавам, већ одређеним људима са нашег простора је упућено "србомрсци"...

Luka је рекао...

Točno je Živadine da me nisi lično prozvao, no obzirom da sam "ukazom" Predsjednika bez ikakvog razloga prošle godine "izbačen" iz Saveza, svojim komentarom: "Те говнаре требало је много раније избацити из Савеза...", trpaš me u isti koš s onima, koji po tvom mišljenju zaslužuju takve atribute, a mislim da to nisam zavrijedio.

Анониман је рекао...

Ljudi, zagonetaci, enigmate, sta je (sa) vama? Zasto se tako nisko spustate, da vredjate jedni druge? Zagonetac biti je b(B)ogom i znojem/trudom dato, zagonetastvo - to je uzvisena (trebalo bi biti) grana u knjizevnosti. Sto vas goni da se medjusobno vredjate? - prestiz, zarada ((ne)mogucnost publiciranja i automatski manjak honorara) ili...? Nije dobro, vjerovatno nisam upucen u problematiku (iako sam uspio procitati i obrisane komentare), ali ljudi nemojte se vredjati. Pozdrav. Z itd.

Goran T. је рекао...

Jovan Pokrajac (Kužet) style. To je to.

Анониман је рекао...

Eh šta ti je život, pardon, enigmatika.
Dok je bivši, omraženi predsednik ESS Mišo Živanić uređivao ALO Razbibrigu, budžet za honorare je bio oko 9,10 hiljada dinara. Ja sam se slučajno, da ne kažem spontano našao u toj ekipi i sve je bilo u redu, dok se nije desilo demokratsko svrgavanje predsednika ESS i samim tim preuzeto uređivanje istog.
Sve bi bilo u redu, da se iznos za uređivanje i saradnike nije prepolovio, dakle nešto oko 5 hiljada dinara. U toj novoj ekipi naravno, nisam bio (mada je bilo poziva), jer što bih radio za duplo niži honorar.
I šta sad bi, našao se i nad popom pop, i ponudio još nižu, mizerniju cenu i "izbacio" ESS iz igre. Doduše i tu su bili mašinisti, ali sada je stvar potpuno automatizovana, i verovatno je u pitanju samo jedan čovek.
Naravoučenije: "Ko se mača laća,...
Bojim se da ovo nije prvoaprilska šala, već gorka pilula za sve enigmate koji još uvek neguju autorsku enigmatiku.
Lozničanin

Миле Јанковић је рекао...

Čekaj, da li je 9 ili 10 hiljada? Imaš li ti za to dokaze? Kada je bio urednik taj što ga spominješ nije podnesen niti jedan jedini izveštaj, dobijao je honorar na svoj lični račun. Sada možeš da tvrdiš da se honorar bio i 50 hiljada.
Za vreme uređivanja ESS-a sve se znalo, i koliki je honorar, i koliko je ko od enigmata dobilo, dok to ranije nije bio slučaj.
Ne moraš ti ni dalje da radiš za ESS (kako si sam rekao nisi ni radio), radi i dalje za Marbo, tamo su astronomski honorari (ako se i isplaćuju), a mogao bih i da vidiš šta je sa nagradama za konkurs koji si organizovao pre 10-ak godina.

Nadam se da si sada srećan i veseo što ESS više ne radi za Alo.

Mandrak је рекао...

Saučešće, Miki.

Ipak smo mi više svoji nego ti i g. Pokrajac, nije mi baš svejedno.
Ono jeste, ti i on ste ista kategorija, pa je nekako i logično što otimate jedan drugom tezge, ali vidi: ako jedan dnevni list spadne na softversku enigmatiku (a prethodno je pravili najbolji autori :P), očito je reč o pilićarskoj kompaniji. Znaš, to su oni što kad se pojavi klošar koja bi radio za manje, automatski raskidaju ugovor. Pa, ti bar znaš proceduru, tako si i stigao do njih. Nije da te savetujem, ali eto, sad možeš opet: Pokrajac je tražio 5 000 dinara, ti idi traži 3 000, pa će on 2000... i na kraju licitacije ćete i ti, i on, i budić moći da radite džaba, jer - budimo realni - toliko vam i sleduje.

Uzgred, taj što ga gore spominjete nam je plaćao duplericu 1200 dinara. Ti si je spustio na 500 (ako tražiš dokaz, poslaću ti obaveštenja od banke, dobijao sam sms - ove). Takođe, ojadio si nas za tromesečni honorar (između ostalih, i Perića). Šta si posle radio sa svojim najamnicima i nadničarima, kako ste delili te crkavice i na čiji je račun to išlo, u principu, ne zanima me mnogo (ali kad smo već tu, daj da se ne pravimo naivni). Jedino me zanima ko će sad da pobedi u nadmetanju za Blic (kuku, da nisam u koži ovim tvojim stručnim saradnicima, činovnicima, saveznim urednicima). :)

Spremi se na najgore, jebiga, takav je život (ali valjda pokrajci i budići nisu tolike zveri da ti otmu i Blic ženu... ja bih ti je ostavio, da te seća na srećna vremena :P). I pitam se kako li ćeš da sačuvaš imidž bosa kad ostanete bez cvonjka u saveznoj kasi?! Jao, kuku.

Ne daj se. Uz tebe smo mi "srbomrsci". :P

Миле Јанковић је рекао...

Ne brini ti za mene, bolje gledaj sta ces ti da radis.

Анониман је рекао...

Honorare za ALO Razbibrigu sam dobijao 3,4 puta godišnje, kada bi se videli povodom enigmatskih događanja i to u koverti na kojoj je bilo napisano koji broj, koji rad i koliko novca koji je bio unutra. Mislim da sam zadnji honorar dobio u Vranju na SES-u.
Za ESS ću raditi samo ako se radi autorska enigmatika.
Bojim se da je povremenik MARBO, ma kakav bio, poslednji bastion kompjuterskom sastavljanju ukrštenica. Čak su i honorari iako mali još uvek veći od honorara u glasilima koje uređuje ESS.
Nagrade od konkursa MARBA od pre desetak godina su većini isplaćene, a za tebe nisam siguran, no ako ti kola krenu nizbrdo, računaj da ću ti ga poslati.
Što se tiče gubitka posla sa listom ALO, mogu ti reći da nisam ni veseo ni srećan, a ni tužan, jer sam po prirodi flegmatik.
Treba shvatiti jednu stvar, a to je da izdavač uvek gleda da prođe što jeftinije, a među nama uvek ima onih koji će raditi za mrvice. Možda nije loše da se osnuje Sindikat enigmata koji će štititi naša prava i braniti naše interese.
Inače, list ALO je ostao dužan za honorare od časopisa REŠKO i VIJUGA dok je predsednik bio Miroslav Lazarević, i čak iako je potpisan ugovor vlasnik ALOA je ostao je nem na sve to.
Lozničanin

Миле Јанковић је рекао...

Perke,
Vidiš, mene lično ne zanima da li si ti dobio ili nisi dobio honorar od ALO Razbibrige, ali me je zato zanimalo što drugi enigmati nisu mogli da sarađuju u dodatku već samo VI odabrani.
Ja se nisam ni trpao da nešto uradim, ali je bilo nepošteno što u AR nisu mogli da sarađuju svi članovi Saveza.
Od trenutka kada sam predao uređivanje ALO (januar 2016.) ja sam objavio samo par zaostalih radova, i sada u februaru i martu kada su dodali još jednu stranu (radio sam osmosmerku i šahovske probleme).
Sve osmosmerke koje mi je poslao Nikola Pešić sam mu objavio (8 komada) , drugi niko nije ni slao, a šahovske probleme sam radio zbog toga što Šarić nije dozvolio da koristim probleme koje je on bio poslao za Srpski Telegraf.
Da li ćeš ti da radiš za ESS je samo tvoja odluka, ne vidim kakve veze ima na to kako ko sastavlja. Ovo je već milion puta apostrofirano - Kako dokazati da je nešto rađeno ili nije rađeno na kompjuteru?
Nagrade mi nisi dao, a ni ne treba mi. Još uvek dobro stojim. Sve što sam radio u zadnji desetak godina za druge časopise-novine sam radio besplatno (nisam tražio nikakav honorar), 10-ak radova za Enigmu (dok je uređivao Tošić), sve objavljeno u Feniksu (dobijam za to časopise), dva meseca (oktobar i novembar 2015.) za Alo gde je sav honorar otišao ESS-u, kompletna vizuelna izrada svih stranica (mreže) za ALO, ALO Razbibrigu, Blic, Blic Ženu, Srpski Telegraf........ sve sam to uradio bez ikakve nadoknade.
Da nije bilo mene da uradim u početku kompletnu pripremu enigmatslih priloga, ESS ne bi ništa ni radio ni za jedne novine, i zato ste Vi kivni na mene što vam je Savez uzeo Alo.
Od zadnjeg honorara za februar od ALO, od svoga dela honorara ja samo platio poštarinu za slanje honorara svim saradnicima (nije im se umanjio honorar za poštarinu), tako da mi je nakraju ostalo samo da mogu da kupim dve flaše piva. Eto tako je to bilo.
Nemoj da brineš, ponudićemo drugim novinama naše (ESS) enigmatske usluge, ko zna možda nešto i dobijemo da radimo.
Sindikat enigmata nema nikakvog smisla, ne može on nikoga da štiti kada izdavač daje honorar koliko on hoće, a ne koliko bi mi želeli da dobijemo.
ALO nikad nije izdavao REŠKA i VIJUGU pa ne može ni da ostane dužan, izdavač je bio KURIR, tako da je on ostao dužan Savezu.

Mandrak је рекао...

Baronišeš, Miki, i to po običaju, onako ciganski, bez mere i smisla. Ako si hteo da se predstaviš kao humanitarac i heroj, obraćaš se pogrešnoj publici... jer te, nažalost, svi odlično poznajemo. I znamo šta si, kako, kada i zbog čega radio.

Prvo, opet vrtiš istu laž. Ko nije mogao da objavljuje u staroj Alo razbibrizi? Na spisku je više od 60 ljudi. A koliko ih je sarađivalo sa tobom i tvojim nadničarem? 15? 20? Šatro svima dozvoljeno, a statistika kaže da su 80 – 90 % sadržaja potpisali tvoji privatni nadničari iz tzv. Piramide. Uostalom, ja sam faktografski već obradio taj slučaj u postu „Statistika javašluka“, sve informacije su i dalje svima dostupne, ali ti na svom blogu i dalje možeš da plasiraš izmišljotine, navikli smo. Možda će ti neko s moždanim oštećenjem i poverovati, ti samo takvima i možeš da pričaš priče.

Drugo, kad nabrojiš sva ta svoja dobročinstva, nameće se izrazito nelogičan zaključak da ti sve radiš besplatno, bez ikakvog ličnog interesa. Još će neko pomisliti da si održavao Alo enigmatiku iz svog džepa, da si sad na gubitku, da su ti oni kojima si dozvolio da objave po dva rebusčića i tri anagrama sada dužni jer su oni – sa 300 dinara profita – bolje prošli od tebe jadnog?! Aman, Mile... Ne soliš.

Uostalom, ako voliš da radiš džaba, tebi niko ne može da otme tezgu. Kakvi pokrajci, kakvi bakrači?! Lepo odeš u Alo, kažeš: hoću da radim besplatno, i garantujem da će urednik pristati. Pa, u čemu je razlika? Ovako si, kažeš, trčao i ginuo zbog drugih (uzgred, ne bi bilo loše i da ih nabrojiš, stvar bi tako postala mnogo jasnija, da neko ne pomisli da si pare slao svima redom... ne, slao si ih svojim ortacima), a sad možeš lepo da radiš za dž samostalno. Ako se dobro pokažeš, možda dobiješ još neko pivo. :)

I srećno vam bilo u tim pregovorima za novu saradnju. Jedva vas čekaju (nije da likujem, ali bojim se da ste već izašli na loš glas. Čak i Pokrajac ima već ugled od vas, a to je, da prostiš, sasvim logično: on radi svoj posao pošteno, licitira i preuzima tezge za siću, ali bar ne laže, ne falsifikuje, ne opanjkava, ne krade, ne manipuliše starima i slaboumnima itd).

Миле Јанковић је рекао...

Nemoj više da se javljaš na ovaj blog, imaš svoj pa tamo piši štagod želiš. Ja ništa ne komentarišem na tvom blogu pa nemoj ni ti na mom.
Ukoliko baš imaš želju da nešto pišeš o meni, slobodno sve što te zanima kopiraj sa moga bloga, stavi na svoj blog, i onda do mile volje piši sve što želiš, baš me briga. Od mene nećeš dobiti nikakve komentare.